Loading…
Torque vectorıng and rear wheel steerıng control to ımprove handlıng dynamıcs of an electrıc vehıcle/
Bu tez, arka aks yönlendirme (RWS) ve tork aktarımı kontrolü (TVC) sistemlerinin birlikte kullanılması yoluyla elektrikli araçların yol tutuşu ve stabilite iyileştirme potansiyelini araştırdı. Bu çalışmada birleşik lastik kayma etkilerine sahip doğrusal olmayan bir araç modeli kullanılmıştır. RWS ve...
Main Author: | |
---|---|
Corporate Authors: | , |
Other Authors: | |
Format: | Thesis |
Language: | Turkish English |
Subjects: | |
Online Access: | https://hdl.handle.net/20.500.12885/3256 View in OPAC |
Summary: | Bu tez, arka aks yönlendirme (RWS) ve tork aktarımı kontrolü (TVC) sistemlerinin birlikte kullanılması yoluyla elektrikli araçların yol tutuşu ve stabilite iyileştirme potansiyelini araştırdı. Bu çalışmada birleşik lastik kayma etkilerine sahip doğrusal olmayan bir araç modeli kullanılmıştır. RWS ve TVC sistemleri, önerilen optimizasyon metodolojilerini kullanılarak farklı sürüş modları için tasarlandı ve optimize edildi. RWS ve TVC sistemlerinin kontrolünü koordine etmek için bir entegre şasi yanal denetleyici (ICLC) sistemi geliştirildi. Önerilen sistemler, açık ve kapalı devre test senaryoları aracılığıyla araç dinamiği ve kararlılığı açısından değerlendirildi. Gelişmiş araç kontrol sistemlerinin çevrimdışı optimizasyonu için çıkarımlar yapıldı. Elektrikli araçlarda gelişmiş yol tutuş performansı ve geliştirilmiş sürüş deneyimi araştırıldı. |
---|---|
Physical Description: | 173 sayfa ; 30 cm |
Bibliography: | Kaynakça : 157-162 sayfa |