Yüklüyor…
Semi-active and active suspension control with road preview/
Çalışma Groupe Renault’nun Vehicle Motion Control projesi kapsamında düşey eksende, taşıtın kontrol edilerek seyir ve sürüş dinamiklerinin iyileştirilmesi amacı ile 2019 haziran ve 2023 yılları arasındaki dört yıllık çalışmanın sonucunda ortaya çıkmıştır. Günümüz taşıtlarında konfor beklentisi...
Yazar: | |
---|---|
Kurumsal yazarlar: | , |
Diğer Yazarlar: | |
Materyal Türü: | Tez |
Dil: | İngilizce |
Konular: |
Özet: | Çalışma Groupe Renault’nun Vehicle Motion Control projesi kapsamında düşey eksende, taşıtın kontrol edilerek seyir ve sürüş dinamiklerinin iyileştirilmesi amacı ile 2019 haziran ve 2023 yılları arasındaki dört yıllık çalışmanın sonucunda ortaya çıkmıştır. Günümüz taşıtlarında konfor beklentisi giderek artmakta, artan sayıda araç üreticisinin de pazara girmesi ile rekabet de giderek artmaktadır. Pasif süspansiyon sistemlerinin performansı, araç gövdesi ve lastiğin titreşimlerinin sönümlenmesi için tek bir eyleyici kullanılması ve bu nedenle ikisi arasında bir denge sağlanarak,sabit bir sönüme kalibre edilmesi sebebi ile sınırlıdır. Damperin performansının artırılması amacı ile değişken sönüm oranlı elektronik kontrollü süspansiyon sistemleri geliştirilmiştir, iki kademeli ve ardından daha gelişmiş sürekli değişken yarı-aktif süspansiyon sistemleri taşıtları, hem spor hem konfor odaklı karakterize etmeye olanak sağlamıştır. Aktif süspansiyon sistemleri ise üreticiler tarafından genellikle üst sınıf araçlar için geliştirilmektedir. Yarı-aktif süspansiyon sistemlerin, marketin talebine bağlı olarak daha alt sınıf araçlara da entegre edilmesi beklenmekte ve bu sistemlerin rekabet açısından önemi daha da artmaktadır.
|
---|---|
Fiziksel Özellikler: | 126 sayfa : 30 cm. |
Bibliyografya: | Kaynakça 113-124 sayfa |