Loading…

Schwartz değer kuramına göre kişilerin değer tipleri e-ticaret tüketici davranışlarını etkilemekte midir?/

Bu çalışmada tüketici davranışını etkileyen psikolojik etmenlerden değer kuramının e-ticaret tüketici davranışını nasıl etkilediği incelenmektedir. Tüketicinin satın alma davranışının etkileyen çok sayıda faktör bulunmakta olup, bu çalışma kişilik kavramı üzerinden Schwartz değer kuramı ile tüketici...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Gülaç, Merve
Corporate Authors: Bursa Teknik Üniversitesi İşletme Ana Bilim Dalı, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Other Authors: Camgöz, Mevlüt (Tez danışmanı)
Format: Thesis
Language:Turkish
Subjects:
Description
Summary:Bu çalışmada tüketici davranışını etkileyen psikolojik etmenlerden değer kuramının e-ticaret tüketici davranışını nasıl etkilediği incelenmektedir. Tüketicinin satın alma davranışının etkileyen çok sayıda faktör bulunmakta olup, bu çalışma kişilik kavramı üzerinden Schwartz değer kuramı ile tüketicileri on alt sınıfa ayırarak alışveriş yapma sıklığı ve alışveriş yapma tutarları ile ilişkisini incelemektedir. Toplanan verilerin değerlendirilmesinde korelasyon ve regresyon analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma verileri basit rastgele örnekleme yöntemi ile anket uygulanarak elde edilmiştir. Ankette demografik ve bağımlı değişkenlerle birlikte kişilerin değer tiplerinin belirlenmesi için Portre Değerler Anketi kullanılmıştır. Veri toplama aşamasında 294 katılımcıya ulaşılmış olup, katılımcılardan 8 tanesi e-ticaret uygulamalarını tercih etmediği için analize dahil edilmemiştir ve analizlere 286 katılımcı üzerinden devam edilmiştir.
Physical Description:80 sayfa : 30 cm.
Bibliography:Kaynakça 65-69 sayfa