Yüklüyor…

Çocuk sosyolojisi bağlamında zekâ oyunlarının öğrencilerin meslek seçimlerine etkisi Bursa örneği/

Bu araştırma, akıl ve zekâ oyunlarının çocukların gelecekteki meslek seçimleri üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Çocukların meslek seçimleri, kişisel ilgi, yetenekler ve deneyimlerin yanı sıra, bilişsel gelişimi destekleyen faktörler gibi zekâ sporları ve akıl oyunları gibi etmenlerle d...

Ful tanımlama

Detaylı Bibliyografya
Yazar: Özkan, Emel
Kurumsal yazarlar: Bursa Teknik Üniversitesi Sosyoloji Ana Bilim Dalı, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Diğer Yazarlar: Sunay, Melda Medine (Tez danışmanı)
Materyal Türü: Tez
Dil:Türkçe
Konular:
Diğer Bilgiler
Özet:Bu araştırma, akıl ve zekâ oyunlarının çocukların gelecekteki meslek seçimleri üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Çocukların meslek seçimleri, kişisel ilgi, yetenekler ve deneyimlerin yanı sıra, bilişsel gelişimi destekleyen faktörler gibi zekâ sporları ve akıl oyunları gibi etmenlerle de şekillenmektedir. Bu çalışma, bu oyunların çocukların meslek seçimlerine olan katkısını ve bu etkinin altında yatan mekanizmaları anlamayı hedeflemektedir. Bu araştırma, Bursa Yıldırım Halk Eğitim Merkezi'nin Yıldırım Belediyesi iş birliğiyle düzenlenen Akıl ve Zekâ Oyunları Atölyesi'nin öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisini ve bu başarıların çocuklar üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmanın çalışma grubu, 2021-2022 / 2022-2023 akademik yılında Bursa şehrinde, özellikle Yıldırım olmak üzere çeşitli ilçelerden gelen ve farklı okullarda öğrenim gören 4-13 yaş aralığındaki öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmada, 50 ebeveynle bireysel görüşmeler yapılmış ve kendilerine 20 soru yöneltilmiştir. Bulgular, 10 veli ile yapılan odak grup görüşmeleri aracılığıyla elde edilmiştir. Görüşmeler sırasında, ebeveynlerin birbirleriyle fikir alışverişinde bulundukları gözlemlenmiştir. Araştırma, nitel bir araştırma yaklaşımını benimsemiş ve veri toplama yöntemi olarak odak grup görüşmelerini kullanmıştır. Veri toplama ve analiz süreci 2021 ve 2023 yılları arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, ebeveynlerin çocuklarının akademik başarılarına ilişkin beklentileri ve algıları hakkında sorular yöneltilerek, ebeveynlerin çocuklarının yeteneklerinin farkına varmalarına ve eğitim becerilerini değerlendirmelerine yardımcı olmak amaçlanmıştır. Ayrıca, odak grup sorularıyla birlikte tartışarak, iş birliği içinde problem çözme sağlanmıştır. Ebeveynler ayrıca, okuldaki eğitimin ve kazanılan becerilerin toplumsal uyum sürecini hızlandırmaya, öz ifade becerilerini geliştirmeye ve özgüveni artırmaya katkı sağladığını fark etmişlerdir. Bulgular, ebeveynlerin çocuklarının eğitimine aktif olarak katıldığında, bu durumun çocukların uzun vadeli akademik başarısına katkı sağladığını göstermektedir. Eğitimle elde edilen kazanımlar, öğrencilere sağlanan imkanlar doğrultusunda onları sosyal ve kültürel açıdan değerli bireyler haline getirirken, böylece topluma istenilen katkıları yapmalarını sağlamaktadır. Sonuç olarak, amaç çocukların meslek seçimlerini etkileyen faktörler arasında akıl ve zekâ oyunlarının rolünü derinlemesine incelemektir. Elde edilen bulgular, oyunlar aracılığıyla eğitim politikalarının geliştirilmesine ve çocukların bilişsel gelişimini desteklemek için önlemlerin alınmasına önemli katkılar sağlayabilir.
Fiziksel Özellikler:62 sayfa ; 30 cm
Bibliyografya:Kaynakça 56-58 sayfa