Loading…

Elektrikli araç şarj istasyonları için görünür ışık haberleşme altyapısını kullanan yenilikçi bir haberleşme sistemi geliştirilmesi/

Elektrikli araçlar günümüzde giderek daha fazla ilgi görmekte ve bu da şarj altyapısına olan ihtiyacı hızla artırmaktadır. Araştırmacılar, batarya değiştirme, kablosuz ve kablolu şarj gibi çeşitli yöntemleri incelemişlerdir. Ancak, elektrikli araçların uzun şarj süreleri, geleneksel araçlara kıyasla...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Daş, Murat
Corporate Authors: Bursa Teknik Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalı, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Other Authors: Bayrak, Gökay (tez danışmanı)
Format: Thesis
Language:Turkish
Subjects:
Description
Summary:Elektrikli araçlar günümüzde giderek daha fazla ilgi görmekte ve bu da şarj altyapısına olan ihtiyacı hızla artırmaktadır. Araştırmacılar, batarya değiştirme, kablosuz ve kablolu şarj gibi çeşitli yöntemleri incelemişlerdir. Ancak, elektrikli araçların uzun şarj süreleri, geleneksel araçlara kıyasla bir dezavantaj olarak karşımıza çıkmaktadır. Batarya değiştirme istasyonları hızlı bir şarj imkanı sunsa da, tam şarj edilmiş batarya envanterine ihtiyaç duyulması lojistik zorluklarını beraberinde getirebilmektedir. Kablosuz şarj ise pratik olmasına rağmen diğer yöntemlere göre daha yavaş işlemektedir. Kablolu şarj ise halen en yaygın olanıdır ve AA ve DA modlarıyla kullanılmaktadır. Ancak, bu yöntemler özellikle MOD 1 şarjında bazı güvenlik endişelerine yol açmaktadır. Bununla birlikte görünür ışık haberleşmesi (GIH) teknolojisi, şarj sistemlerinde verimli ve güvenli veri iletimi için umut vadeden bir çözüm olarak ön plana çıkmaktadır. Yüksek veri hızları ve düşük güç tüketimi avantajlarıyla GIH, elektrikli araç (EA) şarj istasyonları için potansiyel faydalar sunmaktadır. Bu çalışmada, EA şarj üniteleri ile taşıtlar arasındaki iletişim sistemi incelenerek, GIH tabanlı yenilikçi bir şebeke izleme ve koruma sistemi geliştirilmiştir. Tezde öncelikle EA şarj altyapısında kullanılan haberleşme teknolojileri araştırılmış, analiz edilmiş ve değerlendirilmiştir. Bu bağlamda, GIH teknolojilerinin EA şarj altyapısının güvenilirliğini artırmak amacıyla kullanılması hedeflenmiştir. Bu kapsamda, şebeke gerilimi ve frekansında meydana gelebilecek anormal değişimler nedeni ile EA şarj ünitelerinin güvenli bir şekilde devreye girmesi ve devreden çıkması amacı ile GIH altyapısı kullanılmıştır. GIH'nin modülatör ve demodülatör yapısı LabVIEW ile gerçek zamanlı olarak VHDL dilinde kodlanarak geliştirilmiştir. Şebekenin anormal gerilim ve frekans durumları (AGK, DGK, AFK ve DFK) GIH yardımı ile tespit edilerek, EA şarj ünitelerinin güvenilir bir şekilde IEEE 929-2000 standartlarında belirtilen sınırlar içinde çalışabilmesine imkan sağlanmıştır. Elde edilen sonuçlar, geliştirilen GIH altyapısına dayalı izleme ve koruma sisteminin, EA şarj ünitelerinin şebekeye entegrasyonunda, mikroşebekelerde ve dağıtık üretim sistemlerinde güvenli bir şekilde pratikte de uygulanabileceğini göstermektedir. Ayrıca, geliştirilen GIH altyapısının, EA şarj ünitelerinin aşırı ısınma, aşırı yük talebi ve şebeke kaynaklı güç kalitesi problemleri için de geliştirilebilir bir yapıda olduğu düşünülmektedir.
Physical Description:44 sayfa ; 30 cm
Bibliography:Kaynakça : 39-43 sayfa