Loading…
Üniversite öğrencilerinin hayat boyu öğrenme bağlamında uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerinin incelenmesi /
Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin hayat boyu öğrenme kapsamında uzaktan eğitime yönelik tutum düzeylerini ve görüşlerini incelemektir. Araştırmanın problemi çerçevesinde karma araştırma yöntemi kullanılmış ve nicel ve nitel araştırma tekniklerinin sıralı kullanıldığı açıklayıcı desenden...
Main Author: | |
---|---|
Corporate Author: | |
Other Authors: | |
Format: | Thesis |
Language: | Turkish |
Subjects: | |
Online Access: | View in OPAC |
Summary: | Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin hayat boyu öğrenme kapsamında uzaktan eğitime yönelik tutum düzeylerini ve görüşlerini incelemektir. Araştırmanın problemi çerçevesinde karma araştırma yöntemi kullanılmış ve nicel ve nitel araştırma tekniklerinin sıralı kullanıldığı açıklayıcı desenden yararlanılmıştır. Bu doğrultuda, üniversite öğrencilerinin tutum düzeylerini belirlemek üzere nicel araştırma yöntemi olarak tarama deseni uygulanmış ve üniversite öğrencilerinin görüşlerini belirlemek üzere nitel çalışma yöntemi olarak fenomenolojik desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Bursa Uludağ ve Bursa Teknik üniversitelerindeki öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmanın nicel verilerini toplamak için "Hayat Boyu Öğrenmede Uzaktan Eğitim Tutum Ölçeği" ve nitel verilerini toplanmasında için açık uçlu görüşme formu kullanılmıştır. Veri toplama sürecinde, ölçek çalışması için kolayda örnekleme ile seçilen 356 üniversite öğrencisine ve görüşme formu için amaçlı örneklemle seçilen 15 üniversite öğrencisine ulaşılmıştır. Veriler, online ortamda Google Formlar uygulaması üzerinden iletilerek toplanmıştır. Çalışmanın analiz sürecinde, analize uygun olmayan formlar çıkartıldıktan sonra 341 katılımcının yanıtlarının analizi için IBM SPSS istatistik 25 paket programından yararlanılmıştır. Bu süreçte betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t-testi ve ANOVA uygulanmıştır. Nitel veriler için ise 15 katılımcının yanıtları içerik ve betimsel analiz kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma problemi çerçevesinde elde edilen en temel bulgu, üniversite öğrencilerinin hayat boyu öğrenme bağlamında uzaktan eğitime yönelik tutum düzeyinin ne olumlu ne de olumsuz düzeyde bulunmuş olmasıdır. Üniversite öğrencilerinin tutum düzeyi yaş, gelir, medeni durum, eğitim düzeyi, sınıf, amaç değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermiştir. Üniversite öğrencilerinin tutum düzeyinin cinsiyet, zaman tercihi ve üniversite değişkenine bağlı olarak anlamlı bir fark göstermediği tespit edilmiştir. Öğrencilerin görüşlerinden elde edilen verilerde ise üniversite öğrencilerinin hayat boyu öğrenme bağlamında uzaktan eğitim kullanımına yönelik olumlu görüşe sahip oldukları, hayat boyu öğrenmenin toplumsal ve kişisel öneminin farkında oldukları görülmüştür. Uzaktan öğrenme etkinlikleri arasında en sık dil öğrenmeden bahsettikleri görülmektedir. En sık kullandıkları uzaktan eğitim platformunun Youtube uygulaması olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin, uzaktan eğitimin gelecekteki kullanımına yönelik görüşlerinin ise teknolojik gelişmeler, uzaktan eğitimin avantajları ve uzaktan eğitimin uygulanabilirliğinin deneyimlenmiş olması yanıtları üzerinden şekillendiği belirlenmiştir. |
---|---|
Physical Description: | 86 sayfa ; 30 cm |
Bibliography: | Kaynakça : 72-80 cm |