Yüklüyor…

Otomotiv sektöründe yenilikçi ürün tasarımı için yeni nesil bütünleşik tekniklerin geliştirilmesi /

Bu tez çalışmasında yorulma davranışı göz önünde bulundurularak salıncak kolu tasarım optimizasyonu gerçekleştirilmiştir. Mevcut salıncak kolu parçasına göre daha hafif ve çalışma şartlarındaki gereksinimleri karşılayacak yorulma ömrüne sahip yeni bir salıncak kolunun optimum tasarım sürecinde optim...

Ful tanımlama

Detaylı Bibliyografya
Yazar: Yıldız, Betül Sultan
Müşterek Yazar: Bursa Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği Anabilim Dalı
Diğer Yazarlar: Lekesiz, Hüseyin (Tez Danışmanı.)
Materyal Türü: Tez
Dil:Türkçe
Baskı/Yayın Bilgisi: Bursa, 2016.
Konular:
Online Erişim:https://hdl.handle.net/20.500.12885/2861
OPAC'ta görüntüle
Diğer Bilgiler
Özet:Bu tez çalışmasında yorulma davranışı göz önünde bulundurularak salıncak kolu tasarım optimizasyonu gerçekleştirilmiştir. Mevcut salıncak kolu parçasına göre daha hafif ve çalışma şartlarındaki gereksinimleri karşılayacak yorulma ömrüne sahip yeni bir salıncak kolunun optimum tasarım sürecinde optimizasyonu yapılacak salıncak kolunun üç boyutlu başlangıç tasarım modeli oluşturulmuştur. Tez kapsamında salıncak kolu optimizasyon problemininin matematiksel modelini oluşturmak için Latin Hiperküp örnekleme yönteminden yararlanılmış, Radyal temelli fonksiyonlar kullanılarak optimizasyon çalışmasında kullanılan amaç ve kısıt fonksiyonları elde edilmiştir. Bu çalışmada literatürde son zamanlarda yer bulan yüklü sistem arama algoritmasına Nelder Mead lokal arama metodunun entegre edilip iyileştirilmesiyle geliştirilen melez bir algoritma kullanılmıştır. Ortaya konan bu melez yapının taşıt süspansiyon sisteminin parçası olan salıncak kolunun tasarım optimizasyonu problemine uygulanması ile de bulunan algoritmanın test edilmesi ve gerçekliğinin kanıtlanabilmesi amaçlanmıştır. Bu optimizasyon çalışması ile başlangıçtaki salıncak kolu modeline nazaran daha hafif fakat çalışma şartları göz önünde bulundurularak belirtilen asgari yorulma ömrü çevrim sayısını yakalayabilen yeni bir salıncak kolu modeli ortaya konulmuştur. Böylece geliştirilen melez yüklü sistem arama ve Nelder-Mead lokal arama metodu literatürde ilk defa bir taşıt parçasının optimizasyonunda kullanılmıştır. Anahtar sözcükler: Hafif tasarım, Lokal arama, Optimum tasarım
Fiziksel Özellikler:xiv, 86 sayfa ; 30 cm.
Bibliyografya:Kaynakça : 79-82 s.