Yüklüyor…
Kendinden kenetlenmeli bağlantı elemanlarına ait boyutsal özelliklerin yük taşıma kapasitesi üzerindeki etkilerinin incelenmesi /
Çevre uyumu ve yakıt ekonomisi beklentileri ağırlık azaltmayı otomotiv endüstrisinin temel hedeflerinden birisi haline getirmiştir. Otomobil gövde parçalarının üretilmesinde alüminyum alaşımları (AA) gibi özgül mukavemeti yüksek malzemelerin kullanılması bu konuda önemli bir avantaj sağlamaktadır. B...
Yazar: | |
---|---|
Müşterek Yazar: | |
Diğer Yazarlar: | |
Materyal Türü: | Tez |
Dil: | Türkçe |
Baskı/Yayın Bilgisi: |
Bursa,
2017.
|
Konular: | |
Online Erişim: | http://acikerisim.btu.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12885/195 |
Özet: | Çevre uyumu ve yakıt ekonomisi beklentileri ağırlık azaltmayı otomotiv endüstrisinin temel hedeflerinden birisi haline getirmiştir. Otomobil gövde parçalarının üretilmesinde alüminyum alaşımları (AA) gibi özgül mukavemeti yüksek malzemelerin kullanılması bu konuda önemli bir avantaj sağlamaktadır. Bu avantajdan faydalanılması için AA'dan imal edilmiş parçaların farklı tip malzemelerden üretilmiş diğer bileşenler ile montaj edilmesi gerekmektir. Bunun için, kaynak gibi geleneksel yöntemleri kullanılması mümkün olmadığından, şekillendirmeye dayalı birleştirme yöntemlerinin geliştirilmesi üzerine çalışmalar sürmektedir. Bu çalışmada alüminyum alaşımlarına kenetleme esasına göre birleştirilebilen bağlantı elemanlarının geometrik özellikleri ile yük taşıma kapasiteleri arasındaki ilişkiler hem deneysel hem de sonlu elemanlar modelleri kullanılarak incelendi. Bu ilişkiler değerlendirilerek en yüksek mekanik performansın elde edilmesi için cıvata tasarımına ait temel geometrik parametrelerin alması gereken boyutlar belirlendi. Literatürde daha önce incelenmemiş olan bu konudan elde edilen verilerden, endüstriyel olarak kullanılabilir nitelikte bir prototip bağlantı elemanı modeli geliştirildi. Anahtar Kelimeler: Ağırlık Azaltma, Kenetleme, Bağlantı Elemanları, Alüminyum Alaşımları. |
---|---|
Fiziksel Özellikler: | 109 sayfa : çizimler. ; 29 cm. |
Bibliyografya: | Kaynakça : 106-108 sayfa. |