Yüklüyor…

Burulma kirişli bir arka aks tasarımı ve taşıt dinamik davranışı üzerine etkileri/

Günümüz hafif araç pazarının şekillenmesinde müşteri beklentileri kadar üretim maliyetleri de oldukça önemlidir. Aracın tasarımından üretimine kadar; maliyetlerinin düşürülmesi, performansı, dinamiği gibi müşteri algı ve kararını etkileyen unsurlar üzerine yoğun şekilde çalışılmaktadır. Süspansiyon...

Ful tanımlama

Detaylı Bibliyografya
Yazar: Doğru, Ercan
Kurumsal yazarlar: Bursa Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı, Fen Bilimleri Enstitüsü
Diğer Yazarlar: Uzunsoy, Erdem (tez danışmanı)
Materyal Türü: Tez
Dil:Türkçe
Konular:
Diğer Bilgiler
Özet:Günümüz hafif araç pazarının şekillenmesinde müşteri beklentileri kadar üretim maliyetleri de oldukça önemlidir. Aracın tasarımından üretimine kadar; maliyetlerinin düşürülmesi, performansı, dinamiği gibi müşteri algı ve kararını etkileyen unsurlar üzerine yoğun şekilde çalışılmaktadır. Süspansiyon sistemleri de; seyir konforunun sağlanmasındaki önemi kadar, sürüş karakteristiklerini de doğrudan etkileyen sistemler olarak bu yoğun arayış içinde yerlerini almaktadırlar. Bu tez çalışması kapsamında; ülkemizde tamamen yerli olanaklarla tasarım ve üretimi gerçekleştirilen burulma tipi arka süspansiyon sistemi üzerine çalışılmıştır. Bu sisteme yönelik arka aks düzenlemesi; otomotiv sektöründe düşük ağırlık ve yapısal basitlik, yük taşıma kapasitesi ve bakım kolaylığı gibi sebeplerle tercih edilmektedir. Bu avantajlarıyla birlikte tasarımın sürüş dinamiğine büyük etkilerinden dolayı, yapısal tasarımı da etkileyecek olan kinematik ve dinamik modelleme ve analiz çalışmaları gerçekleştirilecektir. Modelleme çalışmalarında MSC ADAMS çoklu cisim dinamiği yazılımından faydalanılmış olup, bu tez çalışması kapsamında burulma kirişli süspansiyon burç açıları değişiminin dinamik cevapları vurgulanmış olup, ayrıca önemli bir parametre olan kayma merkezinin tespitine yönelik olarak taşıt dinamiğinin temel bir parametresi olan yalpa merkezi yüksekliği ile geometrik bir ilişki ortaya konulmuştur.
Fiziksel Özellikler:43 sayfa ; 30 cm
Bibliyografya:Kaynakça var.